Новини Профспілки

РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА ОРГАНІЗАЦІЯ

ПРОФСПІЛКИ ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ


33028, м. Рівне, проспект Миру, 7-А
E-mail: rivneorp@icc.rv.ua

За результатами атестації педагогічним працівникам загальноосвітніх навчальних закладів присвоюють педагогічні звання. Які вимоги висуваються до рівня їх професійної підготовки та кваліфікації?

ПЕРЕЛІК ПЕДАГОГІЧНИХ ЗВАНЬ

Перелік педагогічних звань визначено такими документами:

– Постановою Кабінету Міністрів України від 23.12.2015 № 1109 “Про затвердження переліку кваліфікаційних категорій і педагогічних звань педагогічних працівників та порядку їх присвоєння”;
– Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 06.09.2010 № 930 (далі — Типове положення).

ВИДИ ПЕДАГОГІЧНИХ ЗВАНЬ

За результатами атестації педагогічним працівникам, які досягли високих показників у роботі, присвоюють такі педагогічні звання:

– учитель-методист;
– вихователь-методист;
– педагог-організатор – методист;
– практичний психолог-методист;
– керівник гуртка – методист;
– старший учитель;
– майстер виробничого навчання I категорії;
– майстер виробничого навчання II категорії.

ВИМОГИ ДЛЯ ПРИСВОЄННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ЗВАНЬ

Вихователь-методист:

– наявність кваліфікаційної категорії “спеціаліст вищої категорії”;
– високі показники у роботі;
– здійснення науково-методичної і науково-дослідної діяльності;
– наявність власних методичних розробок, які пройшли апробацію та схвалені науково-методичними установами або професійними об’єднаннями викладачів вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації, закладів післядипломної освіти.

Керівник гуртка – методист:

– наявність найвищого тарифного розряду та повної вищої освіти;
– високі показники у роботі;
– здійснення науково-методичної і науково-дослідної діяльності;
– наявність власних методичних розробок, які пройшли апробацію та схвалені науково-методичними установами або професійними об’єднаннями викладачів вищих навчальних закладів І–ІІ рівнів акредитації, закладів післядипломної освіти.

Майстер виробничого навчання І категорії:

-наявність стажу роботи на посаді майстра виробничого навчання не менше як 8 років;
– наявність найвищого тарифного розряду;
– високі показники у роботі;
– володіння методикою практичного навчання на високому професійному рівні та ефективне її застосування у роботі.

Майстер виробничого навчання ІІ категорії:

– наявність стажу роботи на посаді майстра виробничого навчання не менше як 5 років;
- наявність найвищого тарифного розряду;
– високі показники у роботі;
– досконале володіння методами і прийомами виробничого навчання, майстерне їх застосування у роботі.

Педагог-організатор – методист:

– наявність кваліфікаційної категорії “спеціаліст вищої категорії”;
– високі показники у роботі;
– здійснення науково-методичної і науково-дослідної діяльності;
– наявність власних методичних розробок, які пройшли апробацію та схвалені науково-методичними установами або професійними об’єднаннями викладачів вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації, закладів післядипломної освіти.

Практичний психолог-методист:

– наявність кваліфікаційної категорії “спеціаліст вищої категорії”;
– високі показники у роботі;
– здійснення науково-методичної і науково-дослідної діяльності;
– наявність власних методичних розробок, які пройшли апробацію та схвалені науково-методичними установами або професійними об’єднаннями викладачів вищих навчальних закладів І–ІІ рівнів акредитації, закладів післядипломної освіти.

Старший учитель:

– наявність кваліфікаційної категорії “спеціаліст вищої категорії” чи “спеціаліст першої категорії”, або, за наявності базової вищої або неповної вищої педагогічної освіти, – наявність найвищого тарифного розряду та стажу педагогічної діяльності не менше як 8 років;
– високий професіоналізм в роботі;
– систематичне використання передового педагогічного досвіду;
– активна участь у поширенні педагогічного досвіду, надання практичної допомоги іншим педагогічним працівникам.

Учитель-методист:

– наявність кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії»;
– високі показники у роботі;
– здійснення науково-методичної і науково-дослідної діяльності;
– наявність власних методичних розробок, які пройшли апробацію та схвалені науково-методичними установами або професійними об’єднаннями викладачів вищих навчальних закладів І–ІІ рівнів акредитації, закладів післядипломної освіти.

ВАРТО ЗНАТИ:

– працівник, який має педагогічне звання та відповідає встановленим вимогам, під час чергової атестації атестується на відповідність раніше присвоєному педагогічному званню;
– присвоєння педагогічного звання є підставою для зміни розміру ставки заробітної плати (посадового окладу) педагогічного працівника.

Джерело: Педрада

Вузлики на пам'ять

Гімн профспілок