МОН системно працює над розбудовою дошкілля і Нової української школи, цифровізацією освіти та створенням правового підґрунтя для системної трансформації позашкільної освіти. Про це сьогодні, 26 березня 2021 року, заявив Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет під час онлайн-брифінгу, присвяченому 100 дням роботи на посаді Міністра.
За його словами, одна з головних цілей державної політики – забезпечити доступну та якісну дошкільну освіту, яка є стартовою платформою для особистісного розвитку дитини та підготовки її до навчання в Новій українській школі. Саме тому Міністерство спільно з науковцями та педагогами розробило і затвердило нову редакцію Базового компонента дошкільної освіти, який є державним стандартом дошкільної освіти та заснований на компетентнісному підході до освіти.
«Нова українська школа – це важлива і потрібна Україні реформа. На жаль, але етапи її реалізації від самого початку не були стратегічно продумані та сплановані. За ширмою яскравої рекламної кампанії НУШ ховалася купа недоробленої програмної роботи. І зараз наша команда МОН виправляє всі ці недоліки дуже оперативно», – підкреслив Сергій Шкарлет.
Міністр повідомив, що з метою створення безпечного і здорового освітнього середовища в межах реформи «Нова українська школа», у грудні 2020 року Кабінет Міністрів затвердив план заходів з реалізації Національної стратегії безпечного і здорового освітнього середовища в НУШ на 2021 рік.
Крім того, заходи з реалізації Національної стратегії розбудови в Новій українській школі спрямовані на забезпечення:
- здоров’язбережувальної складової шкільної освіти;
- комплексного розвитку фізичної культури та посилення рухової активності дітей;
- здорового харчування, формування культури харчування та правильних харчових звичок;
- удосконалення медичного обслуговування учнів та працівників закладів освіти тощо.
«На основі Державного стандарту базової середньої освіти розроблено та затверджено Типову освітню програму для 5-9 класів і розпочато розроблення модельних навчальних програм. Ми отримали комплексний і виважений документ, який максимально враховує інтереси дітей і досягає головних цілей НУШ. Також у січні цього року Уряд ухвалив план заходів щодо реалізації Концепції розвитку STEM-освіти до 2027 року», – зазначив Сергій Шкарлет.
Окрім того, він розповів, що спільно з профільним комітетом Верховної Ради фахівці МОН наразі напрацьовують зміни до освітнього законодавства, щоб виправити раніше допущені помилки та захистити інтереси учнів 10-11 класів у межах подальшої реалізації реформи НУШ.
Окремо Міністр зупинився на питанні якості шкільних підручників.
«Про проблеми, які ми отримали у спадок в цій сфері, всім відомо. А тому за моїм дорученням на початку березня стартував процес розроблення нового порядку конкурсного відбору підручників. Основна мета – це якісна шкільна література. Досягати її ми будемо через прозорі механізми відбору та оцінки текстів, проведення високопрофесійних експертиз та широкі громадські обговорення. В цьому питанні я розраховую на підтримку як збоку авторів, так і видавництв, адже вважаю, що лише спільно ми зможемо гарантувати нашим учням і вчителям високий рівень якості навчальної літератури, за який нікому не буде соромно», – підкреслив Сергій Шкарлет.
Міністр також наголосив, що під патронатом Першої леді України Олени Зеленської розпочато впровадження реформи шкільного харчування, у межах якої буде створено спеціальний інформаційний портал. Він міститиме всю ключову інформацію про реформу харчування, навчальні матеріали, підказки про реформу тощо.
«Уже внесені необхідні зміни до чинного законодавства України, яке регламентує діяльність у сфері організації харчування дітей. Таким чином, у нас з’явилися законодавчі підстави для реформування системи шкільного харчування, зміни асортименту шкільних їдалень, посилення відповідальності за організацію харчування та якість харчових продуктів», – підкреслив Міністр.
Окрім того, Сергій Шкарлет звернув увагу на те, що напрям цифровізації освіти Міністерство на 2021 рік визначало як один з пріоритетних. На сьогодні активно функціонують платформа “Всеукраїнська школа онлайн” та система автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів (АС “ІРЦ”). Також МОН продовжує реалізацію програми з підключення шкіл до е-журналів та е-щоденників.
Він також наголосив, що Міністерство наразі працює над створенням міцного правового підґрунтя для функціонування та системної трансформації позашкільної освіти, що буде відображено в новій редакції Закону “Про позашкільну освіту”, який може бути ухвалено найближчим часом.
Відеозапис онлайн-брифінгу «100 днів на посаді Міністра освіти і науки України» можна подивитися на Youtube-каналі та Facebook-сторінці МОН.