ВУЗЛИКИ НА ПАМ'ЯТЬ

РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА ОРГАНІЗАЦІЯ

ПРОФСПІЛКИ ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ


33028, м. Рівне, проспект Миру, 7-А
E-mail: rivneorp@icc.rv.ua

Тут діти п’ють фіточаї, другокласники роблять дихальну гімнастику, і в кожному класі є масажери для ніг. Про румуномовну школу Чернівецької області, яка вразила комплексним підходом до навчання, у ефірі передачі “Суть Речей” на “Радіо 10” розповіла Оксана Палійчук, директор департаменту освіти та науки Чернівецької ОДА.

Далі — пряма мова.

“Мене вразив заклад. Недавно відвідала – Годинівський НВК Герцаївського району. Заклад вже 5 років працює над технологією збереження і зміцнення здоров’я дітей. Що вони зробили: колектив вибрав собі цей пріоритет і вжив конкретних заходів. Він переконав батьків – батьки допомогли з фінансуванням окремих речей.

Після першого уроку щодня у них ранкова гімнастика, вправи.

Вони продовжили перерву між першим і другим уроками.

Після цього вони навіть увели спільну молитву для всього учнівського контингенту. На це погодилися батьки. Це є школа з румунською мовою навчання. Вони румунською мовою читають молитву.

Учні 3-го класу виконують дихальну гімнастику Після цього коротенькі хвилинки духовних настанов на день: якщо дитина прийшла з не зовсім хорошим настроєм, з сім’ї, де є проблеми – після таких хвилинок вона відчуває себе потрібною, корисною, що за неї всі переживають. Вона має якусь ідею, яка весь день буде підтримувати її на уроках.

Крім того, у них фіточаї – як своєріднй ритуал. Медпрацівник знає, кому що показно, що кому протипоказано. Після п’ятого уроку ці фіточаї вони споживають для зміцнення свого імунітету. Медпрацівник дуже кваліфікований моніторить протягом п’яти років самопочуття дітей, з якими скаргами звертаються, відвідуваність. Вона сьогодні констатує, що завдяки тому, що 5 років вони в цьому контексті працюють – є позитивні результати. Дітей щоразу менше тих, які не відвідують. Вона каже, що вже майже немає скарг, коли дитина себе погано почуває, чи болить голова. Такі речі показують, що це треба робити.

Крім того, в окремих класах я побачила тренажер для зору. Це не так дорого коштує: це допомогло вчителю переконати батьків. І сьогодні вона на уроках періодично робить гімнастику для зору. Побачила конторки, про які ми роки говоримо, і в коремих школах вони є. Вправи з офтальмотренажером

Я побачила в класах масажери для ніг. Це не є новинка. Це всі знають. Це напрацювання думки педагогічної практики. Але в одних школах це зробили, а в інших і не спробували.

Крім того – предмет “християнська етика” – вони наскрізно з 1-го по 11-тий клас запровадили. І сьогодні вони тішаться: у них з поведінкою дітей все нормально: кажуть, що це відзначили не тільки вчителі, а відчувають це батьки.

Вони готові продовжувати. В одному із класів мене другокласники навчили дихальної гімнатстики.

У них є проект “Жива вода” – є джерело, де провели лабораторні дослідження води, насиченої мікроелементами відповідними корисними. Які вони завозять до школи, для того, щоб споживали. Я вам розказую тільки про один заклад: як вони комплексно, не чекаючи концепції нової української школи. І це у 18 кілометрах від Чернівців”.

Корисні посилання

Вузлики на пам'ять

Гімн профспілок