«Екосистема вчителя»: хто є його «рослинами», «сонцем» і «бур’янами»
У кожного вчителя є власна екосистема — не метафорична, а дуже реальна.
«Сонце» — це люди, після яких тепліше. Колеги, з якими можна видихнути, посміятися, обмінятися двома словами — і день уже не такий важкий.
«Рослини» — це ті, хто росте поруч. Діти, які змінюються від уроку до уроку, і дорослі, які надихають або тихо підтримують. Вони дають сенс, рух і життя.
«Бур’яни» — це те, що забирає сили: дрібні конфлікти, нескінченні вимоги, зайві завдання, чужі емоції, які чіпляються за вас, як реп’яхи. Все це виснажує.
Будь-яка екосистема виживає тоді, коли в ній є баланс: трохи сонця, достатньо місця для росту і мінімум того, що тягне донизу.
І найважливіше — у власній екосистемі вчитель має бути не ґрунтом, по якому всі ходять, а садівником, який іноді каже: «Оце росте. Оце — зайве. А ось тут мені потрібне світло»


