У процесі доопрацювання законопроекту «Про освіту» профспілкова сторона вживала заходів щодо збереження в ньому соціальних державних гарантій, закладених в діючому Законі, і стосовно внесення інших соціальних стандартів, про які повідомлялося раніше.
Однак в доопрацьованій редакції законопроекту робочою групою Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти переважну частину профспілкових пропозицій не враховано.
У зв’язку з тим, що законопроект «Про освіту» № 3491 може бути винесений на повторне перше читання до Верховної Ради України найближчим часом та з метою недопущення його прийняття без профспілкових пропозицій обласною радою та її оргланками надіслані звернення голові Верховної Ради України В.Б. Гройсману, Народним депутатам Верховної Ради України Осуховському О.І., Дехтярчуку О.В., Євтушку С.М., Яніцькому В.П., Сидорчуку В.В.
Звернення
профспілкового активу Рівненської обласної організації Профспілки працівників освіти і науки України
Шановні Народні депутати України!
У зв’язку з тим, що у доопрацьованій редакції законопроекту «Про освіту» № 3491 робочою групою Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти переважну частину профспілкових зауважень та пропозицій не враховано, просимо Вас сприяти його поверненню на доопрацювання.
Стурбованість викликає неврахування зауважень про недопущення звуження державних гарантій щодо рівня оплати праці науково-педагогічних працівників, найнижчий посадовий оклад для яких передбачається у розмірі лише на 25 відсотків вище окладу педагогічного працівника за найнижчою посадою. ЦК Профспілки наголошено на необхідності встановлення найнижчого посадового окладу науково-педагогічного працівника – асистента кафедри, у 2 рази більшому від мінімального посадового окладу педагогічного працівника, що забезпечить науково-педагогічним працівникам рівень гарантій чинного закону.
Не унормовано визначення розмірів посадових окладів за кожною наступною посадою науково-педагогічного працівника та не встановлено гарантій щодо розмірів оплати праці спеціалістів закладів освіти, хоча ЦК Профспілки наполягав на введенні норми про підвищення посадових окладів науково-педагогічних працівників, а також спеціалістів закладів освіти за кожною наступною/вищою посадою чи кваліфікаційною категорією / кваліфікацією на 10 відсотків, як це передбачено для педагогічних працівників. Мінімальний розмір посадового окладу спеціаліста закладу освіти пропонується Профспілкою на рівні 2,5 мінімальних заробітних плат, що також орієнтовано на норми чинного закону.
Замість запропонованого ЦК Профспілки підвищення на 20 відсотків посадового окладу педагогічного працівника, який пройшов сертифікацію, передбачається встановлення у цьому розмірі доплати, що призведе до заниження розмірів доплат та надбавок, які визначаються від посадових окладів та ставок заробітної плати, оскільки доплати не формують нові їх розміри.
До складових робочого часу педагогічних працівників передбачається включення, крім навчальної роботи, також методичної та організаційної робіт, що загрожує запровадженню для вчителів, вихователів, викладачів, музичних керівників та інших педагогічних працівників 36 годинної чи більшої тривалості робочого тижня.
Не враховано позиції ЦК Профспілки про забезпечення педагогічних працівників сільської місцевості і селищ міського типу безоплатним користуванням житлом з опаленням і освітленням незалежно від їхнього доходу, виготовлення документів про освіту для осіб, які навчаються за державним замовленням за бюджетні кошти, матеріального забезпечення підвищення кваліфікації педагогічних працівників, забезпечення харчуванням учнів 1-4 класів, а також 5-11(12) класів з малозабезпечених сімей, прийняття рішень щодо реорганізації або ліквідації комунальних закладів освіти лише за згодою територіальної громади, а також застереження щодо неприпустимості збільшення норми навчального навантаження педагогічних і науково-педагогічних працівників на одну ставку, недопущення зменшення педагогічним і науково-педагогічним працівникам доплат та надбавок за виконання різних видів педагогічної роботи, неприпустимість запровадження норми про прийняття на роботу педагогічних працівників за результатами конкурсного відбору тощо.
Незважаючи на наполягання спілчан щодо необхідності збереження норми про фінансування галузі освіти і обсязі 10 відсотків від ВВП, у законопроекті передбачено фінансове забезпечення у розмірі не меншому 7 відсотків.