Цьогорічною постановою Уряду № 22 підвищено на 10% посадові оклади педпрацівникам шкіл та інших закладів освіти, оплата праці яких здійснюється за рахунок освітньої субвенції. При розгляді відповідних проектів постанови ЦК Профспілки, не погоджуючи їх, наполягав на прийнятті рішення про одночасне їх підвищення педагогічним працівникам усіх типів закладів та установ освіти, а також науково-педагогічним працівникам з 1 січня 2018 року.
При цьому наголошувалося, що неврахування таких вимог призведе до ще більшого порушення міжпосадового рівня оплати праці освітян, викличе справедливе невдоволення педагогів дошкільних, позашкільних, професійно-технічних, вищих закладів освіти низькою оцінкою владою їхньої складної, важливої, відповідальної педагогічної праці, спричинить конфліктні ситуації в колективах. Але влада не дослухалася до Профспілки, прийнявши хоч і позитивне, але вибіркове рішення.
Водночас чинні нормативні акти надають можливість органам місцевого самоврядування приймати власні рішення про підвищення заробітної плати працівникам, серед яких педагогічні працівники закладів дошкільної, позашкільної, професійно-технічної освіти, а також інших закладів та установ освіти, що фінансуються з місцевих бюджетів, шляхом встановлення їм надбавок, що практикується в ряді регіонів, зокрема й в столиці.
Адже пунктом 3 постанови № 1298 та пунктом 4 наказу Міносвіти № 557 надано право керівникам встановлювати такі надбавки працівникам у розмірі до 50% посадового окладу. Щодо їх фінансового забезпечення, то згідно зі ст.77 Бюджетного кодексу України місцеві ради при затвердженні відповідних бюджетів мають враховувати у першочерговому порядку потребу в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до встановлених законодавством України умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» місцеві бюджети – це плани утворення і використання фінансових ресурсів, які необхідні для забезпечення функцій та повноважень місцевого самоврядування. Одним з власних повноважень виконавчих органів міських рад, що передбачні ст.32 зазначеного закону, є управління закладами освіти, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення; створення необхідних умов для виховання дітей, сприяння діяльності дошкільних та позашкільних навчально-виховних закладів.
ЦК Профспілки звернувся до профспілкових організацій з проханням провести відповідну роботу на місцях з депутатами місцевих рад, міськими головами, головами районних рад та рад об’єднаних територіальних громад, фінансовими органами та органами освіти стосовно встановлення педагогічним працівникам дошкільних, позашкільних та інших закладів та установ освіти, які фінансуються з місцевих бюджетів, так званих «регіональних надбавок», та їх фінансового забезпечення, використовуючи при цьому відповідні норми законодавства.
Управління соціально-економічного захисту ЦК Профспілки