Регулюйте трудові відносини з працівниками закладів дошкільної освіти (далі ― ЗДО) згідно із законодавством, що діяло раніше, допоки нормативно-правові акти не узгодять із Законом України «Про дошкільну освіту» від 06.07.2024 № 3788-IX (далі ― Закон № 3788).
Із 1 січня 2025 року діє Закон № 3788, який:
- запровадив поняття «робочий час» для педагогічних працівників ЗДО;
- урегулював основні питання робочого часу;
- встановив тривалість робочого часуна одну тарифну ставку;
- виокремив обсяг педагогічного навантаження педпрацівника, коли він безпосередньо здійснює освітній процес із вихованцями.
Закон № 3788 також визначив, що педнавантаження є складовою частиною робочого часу. Час щоденної роботи встановлюють залежно від режиму роботи ЗДО та правил внутрішнього трудового розпорядку.
На разі ще не розробили нормативно-правові акти, які б регулювали трудові відносини працівників, їхню оплату праці, наповнюваність груп, штатні нормативи відповідно до Закону № 3788.
Акцент
МОН у листі від 08.01.2025 № 1/416-25 наголошує:
допоки КМУ та міністерства не узгодять нормативно-правові акти із Законом № 3788, документи, які розробили згідно із законодавством, що діяло раніше, залишаються чинними
Працю педпрацівникам ЗДО оплачують за встановлену кількість годин педагогічної роботи на ставку/посадовий оклад на тиждень. Водночас враховують обсяг педнавантаження, кваліфікаційні категорії/педагогічні звання, тарифні розряди, підвищення, надбавки та доплати.
Відповідно до нових норм Закону № 3788 внесуть зміни до Типових штатних нормативів закладів дошкільної освіти, затверджених наказом МОН від 04.11.2010 № 1055. Наразі слід керуватись розрахунком кількості штатних одиниць згідно з листом МОН та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України від 18.02.2011 № 1/9-114, № 02-8/100. МОН зазначило, які саме нормативно-правові акти застосовувати щодо оплати праці педпрацівників ЗДО.
Акцент
Засновники державних і комунальних ЗДО мають право своїми рішеннями збільшувати розміри посадових окладів, доплат, надбавок та інших грошових винагород порівняно з тими, що визначив КМУ. Також вони мають право встановлювати для працівників додаткові винагороди та допомоги, крім тих, що передбачає Закон № 3788 та інші нормативно-правові акти у сфері освіти.
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ЛИСТ
08 січня 2025 року № 1/416-25
Департаменти (управління) освіти і науки обласних,
Київської міської державних (військово-цивільних) адміністрацій
Заклади дошкільної освіти
Про робочий час та педагогічне навантаження працівників закладів дошкільної освіти
Відповідно до пункту 1 Розділу ХІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 06.07.2024 № 3788-ІХ «Про дошкільну освіту» (далі — Закон № 3788) із змінами, унесеними Законом України «Про Державний бюджет України на 2025 рік», Закон № 3788 набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію з 1 січня 2025 року.
Водночас підпунктом 1 пункту 5 Розділу ХІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 3788 Кабінет Міністрів України зобов’язано протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом, тобто до 07.07.2025 року, привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом; забезпечити приведення нормативно-правових актів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади у відповідність із цим Законом.
Тобто, попри те, що Закон України «Про дошкільну освіту» від 11.07.2001 № 2628-III (далі — Закон № 2628) втрачає чинність з 1 січня 2025 року, нормативно правові акти, розроблені на його виконання, та інші, зокрема, які регулюють питання трудових відносин працівників, оплати праці, наповнюваності груп, штатних нормативів тощо, є чинними до приведення їх Кабінетом Міністрів України та міністерствами у відповідність з вимогами Закону № 3788.
Трудові відносини у системі дошкільної освіти регулюються Кодексом законів про працю, законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», іншими нормативно-правовими актами.
Відповідно до Кодексу законів про працю нормальна тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 годин на тиждень. Законодавством може встановлюватись скорочена тривалість робочого часу для окремих категорій працівників (учителів, лікарів та інших).
Робочий час — це установлений законодавством відрізок календарного часу, протягом якого працівник відповідно до правил внутрішнього трудового розпорядку, графіка роботи та умов трудового договору повинен виконувати свої трудові обов’язки.
Оплата праці педагогічним працівникам закладів дошкільної освіти здійснюється за встановлену кількість годин педагогічної роботи на ставку (посадовий оклад) на тиждень.
Станом на сьогодні є чинними норми Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993 № 102 (далі — Інструкція № 102), та наказу Міністерства освіти і науки України «Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ» від 26.09.2005 № 557.
Пунктом 64 Інструкції № 102 визначено порядок встановлення розмірів ставок заробітної плати та посадових окладів залежно від обсягу навчального навантаження або педагогічної роботи.
Отже, педагогічним працівникам закладів освіти виплачується заробітна плата з урахуванням обсягу педагогічного навантаження, присвоєння кваліфікаційних категорій (педагогічних звань), тарифних розрядів, підвищень, надбавок та доплат.
Відповідно до частини першої статті 26 Закону № 3788 робочий час педагогічного працівника включає час, необхідний для здійснення ним освітнього процесу з вихованцями, а також виконання методичної, організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності, передбаченої трудовим договором.
У статті 26 Закону № 3788 визначена скорочена тривалість робочого часу на одну тарифну ставку:
для керівника, вихователя-методиста, соціального педагога, асистента вихователя — 35 годин на тиждень;
для вихователя, практичного психолога та інших педагогічних працівників — 30 годин на тиждень.
При цьому з усього обсягу педагогічної роботи на тиждень виокремлено обсяг педагогічного навантаження педагогічного працівника (безпосереднє здійснення освітнього процесу з вихованцями), яке становить:
для вихователя, інструктора з фізкультури — 25 годин на тиждень;
музичного керівника — 24 години на тиждень;
практичного психолога, вчителя-дефектолога, вчителя-логопеда — 20 годин на тиждень;
керівника гуртка (студії, секції тощо), вчителя — 18 годин на тиждень.
Тобто, законодавством передбачено, що педагогічне навантаження педагогічного працівника (безпосереднє здійснення освітнього процесу з вихованцями) є складовою частиною робочого часу педагогічного працівника закладу дошкільної освіти.
Перелік і обсяг інших видів робіт педагогічної роботи педагогічних працівників може встановлюватись трудовими договорами та/або посадовими інструкціями.
Час початку і закінчення щоденної роботи встановлюється залежно від режиму роботи закладу дошкільної освіти та затверджених в установленому порядку правил внутрішнього трудового розпорядку закладу.
Відповідно до Типових правил внутрішнього розпорядку для працівників державних навчально-виховних закладів України, затверджених наказом Міністерства освіти України від 20.12.93 № 455 (із змінами), у межах робочого дня педагогічні працівники закладу освіти повинні вести всі види навчальної, методичної та іншої роботи, передбаченої, зокрема, трудовим договором та/або посадовими інструкціями. Педагогічним працівникам забороняється змінювати на свій розсуд розклад занять і графіки роботи; передоручати виконання трудових обов’язків. Усі питання, пов’язані із застосуванням правил внутрішнього розпорядку, розв’язує керівник закладу освіти в межах наданих йому повноважень. Правила внутрішнього трудового розпорядку мають вивішуватись у закладі освіти на видному місці.
Щодо обліку робочого часу, то слід зазначити, що Типову форму табелю обліку використання робочого часу визначено наказом Державного комітету статистики України від 05.12.2008 № 489. Форма носить рекомендаційний характер і складається із мінімальної кількості показників, необхідних для заповнення форм державних статистичних спостережень. При необхідності форма може бути доповнена іншими показниками, необхідними для обліку.
Щодо розрахунку кількості штатних одиниць інформуємо, то у зв’язку із новими нормами Закону № 3788 щодо робочого часу педагогічних працівників на ставку і зміни педагогічного навантаження, будуть внесені зміни до Типових штатних нормативів закладів дошкільної освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 04.11.2010 № 1055.
До внесення змін до Типових штатних нормативів рекомендуємо керуватися розрахунком кількості штатних одиниць у закладах дошкільної освіти компенсуючого та комбінованого типів, зазначеним у листі Міністерства освіти і науки України та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України від 18.02.2011 № 1/9-114, № 02-8/100 «Про застосування Типових штатних нормативів дошкільних навчальних закладів».
Найменування посади |
Кількість штатних одиниць (максимальна) у закладах компенсуючого та комбінованого типів з розрахунку на одну групу в залежності від режиму роботи |
||||||||
4 години* |
9 годин |
10,5 годин |
12 годин |
24 години** |
|||||
5-денний робочий тиждень |
5-денний робочий тиждень |
6-денний робочий тиждень |
5-денний робочий тиждень |
6-денний робочий тиждень |
5-денний робочий тиждень |
6-денний робочий тиждень |
5-денний робочий тиждень |
6-денний робочий тиждень |
|
Вихователі |
0,8* |
1,87 |
2,24 |
2,17 |
2,6 |
2,47 |
2,96 |
2,87** |
3,44** |
* Без урахування часу на передачу зміни 20 хвилин.
** Враховано на передачу зміни 20 хвилин.
Щодо оплати праці педагогічних працівників закладів дошкільної освіти, то на сьогодні застосовуються схеми посадових окладів, визначені наказом Міністерства освіти і науки України від 26.09.2005 № 557 «Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ» (далі — наказ № 557) та постановою Кабінету Міністрів України від 30.08.2002 № 1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери».
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.01.2018 № 22 (із змінами, внесеними постановою від 10.07.2019 № 695) передбачено встановлення підвищення посадового окладу усім педагогічним працівникам закладів освіти, у тому числі й дошкільної освіти, на 10 відсотків.
Крім цього, розміри та умови встановлення підвищень посадових окладів (ставок заробітної плати) педагогічним працівникам закладів освіти, надбавок і доплат за окремі види педагогічної діяльності визначені постановами Кабінету Міністрів України від 31.01.2001 № 78, від 23.03.2011 № 373, від 28.12.2021 № 1391 та ін.).
Також, відповідно до статті 32 Закону України «Про місцеве самоврядування» до повноважень органів місцевого самоврядування належить, зокрема, управління закладами освіти, які належать територіальним громадам або передані їм, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення; сприяння діяльності дошкільних та позашкільних закладів освіти тощо.
Зауважуємо, що відповідно до наказу № 557 працівникам закладів можуть бути встановлені надбавки у розмірі до 50 відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати) за виконання особливо важливої роботи (на строк її виконання) та за складність, напруженість у роботі. Граничний розмір зазначених надбавок для одного працівника не повинен перевищувати 50 відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати).
Крім цього, звертаємо увагу, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23.03.2011 № 373 «Про встановлення надбавки педагогічним працівникам закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної), вищої освіти, інших установ і закладів незалежно від їх підпорядкування» (із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 11.01.2018 № 23) надбавка за престижність педагогічної праці встановлюється педагогічним працівникам в розмірі від 5 до 30 відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати). Розмір надбавки встановлюється керівником закладу в межах фонду оплати праці.
Отже, з метою збільшення розміру заробітної плати працівників закладів дошкільної освіти органи місцевого самоврядування можуть встановлювати педагогічним працівникам закладів дошкільної освіти надбавку за престижність педагогічної праці у максимальному розмірі, а також надбавки за виконання особливо важливої роботи та за складність, напруженість у роботі відповідно та на умовах, визначених у наказі № 557.
Звертаємо увагу, що Законом № 3788 встановлено, що засновники державних і комунальних закладів дошкільної освіти мають право встановлювати посадові оклади, доплати, надбавки та грошові винагороди у розмірі, що перевищує розмір, визначений Кабінетом Міністрів України, а також мають право встановлювати для працівників додаткові винагороди та допомоги, крім передбачених цим Законом та іншими нормативно- правовими актами у сфері освіти. Засновник закладу дошкільної освіти та/або заклад дошкільної освіти має право встановлювати додаткові види та розміри надбавок, доплат, винагород, допомоги тощо за рахунок власних надходжень такого закладу.
Міністр
О. Лісовий
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ПРОФСПІЛКА ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ЛИСТ
18 лютого 2011 року № 1/9-114, № 02-8/100
Міністерству освіти і науки АР Крим,
управлінням освіти і науки обласних Київської
та Севастопольської міських державних адміністрацій
Кримській республіканській, обласним,
Київській та Севастопольській міським організаціям
Профспілки працівників освіти і науки України
Про застосування Типових штатних нормативів дошкільних навчальних закладів
Міністерство освіти і науки України та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України на численні звернення з місць щодо введення в дію типових штатних нормативів дошкільних навчальних закладів, розроблених на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 05.10.2009 № 1122 «Питання штатного розпису дошкільних навчальних закладів» та затверджених наказом МОН від 04.11.2010 № 1055 (зареєстровано Мінʼюстом 23.11.2010 за № 1157/18452), розʼяснюють.
Штатні нормативи дошкільних навчальних закладів поширюються на:
- дошкільний навчальний заклад (ясла) для дітей віком від двох місяців до трьох років;
- дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) для дітей віком від двох місяців до шести (семи) років;
- дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) для дітей віком від трьох до шести (семи) років;
- дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) компенсуючого типу для дітей віком від двох до семи (восьми) років, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, тривалого лікування та реабілітації. Дошкільні навчальні заклади (ясла-садок) компенсуючого типу поділяються на спеціальні та санаторні;
- дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) сімейного типу для дітей віком від двох місяців до шести (семи) років, які перебувають в родинних стосунках;
- дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу для дітей віком від двох місяців до шести (семи) років, у складі якого можуть бути групи загального розвитку, компенсуючого типу, сімейні, прогулянкові, в яких забезпечується дошкільна освіта з урахуванням стану здоровʼя дітей, їх розумового, психологічного, фізичного розвитку;
- дошкільний навчальний заклад (центр розвитку дитини).
Дошкільні відділення навчально-виховних комплексів «дошкільний навчальний заклад — загальноосвітній навчальний заклад», «загальноосвітній навчальний заклад — дошкільний навчальний заклад» також користуються цими штатними нормативами.
Керівники дошкільних навчальних закладів мають привести штатні розписи у відповідність до цього наказу з 01.01.2011 року.
Введення до штатних розписів дошкільних навчальних закладів всіх типів посади медичної сестри з дієтичного харчування, керівника гуртка, практичного психолога, соціального педагога здійснюється з 01.09.2011 року. У разі, якщо ці посади були введені до 1 січня 2011 року, то вони зберігаються у штатних розписах дошкільних навчальних закладів.
Посади практичних психологів і соціальних педагогів уводяться в штатні розписи навчальних закладів і установ освіти за умови наявності спеціалістів з фаховою освітою в межах коштів, передбачених кошторисом витрат відповідно до нормативів чисельності практичних психологів і соціальних педагогів.
Нормативи практичних психологів і соціальних педагогів, в тому числі і у дошкільних навчальних закладах, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 02.07.2009 № 616 «Про внесення змін до Положення про психологічну службу системи освіти України».
Посада заступника завідувача з господарства вводиться у штати дошкільних навчальних закладів за наявності 12 і більше груп.
В штатному розписі одно- і двогрупового дошкільного навчального закладу кількість штатних посад вихователя визначається за встановленими нормативами залежно від режиму роботи дошкільного закладу (5-ти денний чи 6-ти денний) та тривалості перебування в групі дітей (наприклад: 9 годин; 12 годин). Однак при складанні графіка роботи та встановленні відповідно до нього педагогічного навантаження конкретному вихователеві, необхідно виходити з фактичного часу роботи з урахуванням того, що завідувач дошкільним навчальним закладом має відпрацювати щодня по 3 години у групі з дітьми, та на передачу зміни відводиться 20 хвилин або 0,33 години кожного дня (додаток № 6).
Штатні нормативи загальної чисельності сторожів, двірників, робітників з комплексного обслуговування й ремонту будинків розраховується за формулою, визначеною Міжгалузевими нормами чисельності робітників, що обслуговують громадські будівлі, затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 11.05.2004 № 105.
Чзч = Чн · Кн,
де: Чзч — загальна чисельність працівників;
Чн — нормативна чисельність, чол.;
Кн — коефіцієнт, що враховує невиходи (щорічні відпустки, хвороби тощо).
Прийнято Кн = 1,15.
У додатках до листа приводяться:
- нормативи чисельності сторожів (додаток № 1);
- нормативи чисельності робітників з комплексного обслуговування й ремонту будинків (додаток № 2);
- нормативи чисельності двірників (додаток № 3);
- нормативи чисельності окремих посад в дошкільних навчальних закладах (додаток № 4);
- розрахунок кількості штатних одиниць у закладах компенсуючого та комбінованого типів (додаток № 5).
Додаток № 1
Нормативи чисельності сторожів
№ |
Тривалість охорони обʼєкта на добу годин. |
|||
8 |
12 |
16 |
24 |
|
Чисельність, чол. |
||||
1 |
1,7 |
2,5 |
3,4 |
5,0 |
Наприклад: дошкільний навчальний заклад охороняється 12 год.
нормативна чисельність за картою — 2,5 чол.
коефіцієнт, що враховує невиходи (щорічні відпустки, хвороби тощо).
Прийнято Кн = 1,15.
Чзч = 2,5 × 1,15 =2,85 чол.
Додаток № 2
Нормативи чисельності робітників з комплексного обслуговування й ремонту будинків
№ пор. |
Кількість працюючих та дітей у будівлі, чол. |
Загальна площа будівлі, м2 |
||||
До 1500 |
1501—2500 |
2501—3500 |
3501—4500 |
4501—5500 |
||
Чисельність, чол. |
||||||
1 |
До 100 |
0,60 |
0,88 |
1,25 |
1,62 |
2,01 |
2 |
101—200 |
0,96 |
1,21 |
1,59 |
1,91 |
2,31 |
3 |
201—300 |
1,31 |
1,60 |
2,00 |
2,21 |
2,61 |
4 |
301—400 |
1,55 |
1,75 |
2,21 |
2,53 |
2,91 |
Додаток № 3
Нормативи чисельності двірників
№ пор. |
Площа дільниці, що прибирається за зміну, м2, до |
Зимове прибирання |
Літнє прибирання |
|
території з удосконаленим покриттям |
газонів |
|||
Чисельність, чол. |
||||
1 |
2000 |
0,5 |
0,4 |
0,2 |
2 |
4000 |
1,0 |
0,8 |
0,5 |
3 |
6000 |
1,6 |
1,2 |
0,7 |
4 |
8000 |
2,1 |
1,5 |
1,0 |
5 |
10000 |
2,6 |
1,9 |
1,2 |
6 |
12000 |
3,2 |
2,3 |
1,4 |
7 |
14000 |
3,7 |
2,5 |
1,7 |
Додаток № 4
Нормативи чисельності окремих посад в дошкільних навчальних закладах
№ з/п |
Посада |
К-ть штатних одиниць |
К-ть груп |
Типи закладів |
1. |
Музичний керівник |
по 0,25 |
На 1 групу |
Всі |
2. |
Інструктор з фізкультури |
по 0,125 |
На 1 групу |
Всі |
3. |
Керівник гуртка |
по 0,125 |
На 1 групу |
Всі |
4. |
Медична сестра з дієтичного харчування |
0,25 |
2—4 |
Всі |
0,5 |
5—9 |
|||
1,0 |
10 і більше |
|||
5. |
Медична сестра (ясла-садки) |
0,5 |
Додатково якщо 4 і більше групи для дітей |
Всі |
6. |
Практичний психолог |
0,5 |
До 7 груп (місто); |
Загальний |
0,75 |
7—8 груп (місто); |
Загальний |
||
1,0 |
9 і більше груп (місто); |
Загальний |
||
1,0 |
2 і більше груп |
Компенсуючий та комбінований |
||
7. |
Соціальний педагог |
1,0 |
На 1 заклад |
Всі |
8. |
Учитель-логопед |
1,0 |
На кожну групу з порушеннями мови |
Спеціальні та комбіновані |
1,0 |
На кожні 10 дітей з тяжкими порушеннями мовлення або 12 дітей з фонетико-фонематичним недорозвиненням, дислакцією |
Спеціальні та комбіновані |
||
9. |
Учитель-дефектолог |
1,0 |
На 1 групу |
Спеціальні та комбіновані |
10. |
Вихователь-методист |
0,5 додатково |
4—7 груп |
Компенсуючий (ясла-садки) |
1,0 додатково |
8 і більше груп |
|||
11. |
Вихователь-методист |
0,5 додатково |
4—5 груп |
Компенсуючий (дитячі садки) |
1,0 додатково |
6 і більше груп |
Додаток № 5
Розрахунок кількості штатних одиниць у закладах компенсуючого та комбінованого типів
Найменування посади |
Кількість штатних одиниць (максимальна) у закладах компенсуючого та комбінованого типів з розрахунку на одну групу в залежності від режиму роботи (з урахуванням 20 хвилин для передачі зміни) |
||||||||
4 години* |
9 годин |
10,5 годин |
12 годин |
24 години** |
|||||
5-денний робочий тиждень |
5-денний робочий тиждень |
6-денний робочий тиждень |
5-денний робочий тиждень |
6-денний робочий тиждень |
5-денний робочий тиждень |
6-денний робочий тиждень |
5-денний робочий тиждень |
6-денний робочий тиждень |
|
Вихователі |
0,8* |
1,87 |
2,24 |
2,17 |
2,6 |
2,47 |
2,96 |
2,87** |
3,44** |
Помічник вихователя для дітей віком до 3-х років |
0,5 |
1,13 |
1,35 |
1,3 |
1,6 |
1,5 |
1,8 |
1,5 |
1,8 |
Помічник вихователя для дітей віком від 3-х років |
0,5 |
1 |
1 |
1,15 |
1,25 |
1,25 |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
Помічник вихователя для дітей, хворих на туберкульоз та для розумово відсталих дітей та дітей з ураженням центральної нервової системи з порушенням психіки |
0,56 |
1,25 |
1,5 |
1,46 |
1,75 |
1,67 |
2,0 |
3,33 |
4,0 |
____________
* Без урахування часу на передачу зміни 20 хвилин.
** Враховано на передачу зміни 20 хвилин.
Додаток № 6
Приклад розрахунку кількості посад вихователів у одногруповому дошкільному навчальному закладі
За умови режиму роботи групи 9 годин щодня впродовж 5 днів, тривалість перебування дітей протягом тижня складає 45 годин.
Завідувач дошкільним закладом має відпрацювати з групою дітей 15 годин на тиждень.
Оскільки на передачу зміни впродовж тижня буде витрачено вихователем ще 1,67 години (20 хвилин: 60 хвилин × 5 днів), загальна тривалість робочого часу вихователя складатиме 31,67 години на тиждень, що відповідає 1,06 одиниці посади (31,67 години: 30 годин).
Заступник Міністра освіти і
науки, молоді та спорту України,
Голова комісії з реорганізації Міністерства
Б. М. Жебровський
Голова Профспілки працівників освіти і науки України
Г. Ф. Труханов