Канада
Олена, мати Стаса, учня 8-го класу Deer Park Junior and Senior Public School у Торонто
У нас не існує типових батьківських зборів по класам. Є лише два формати зустрічі: загальношкільне зібрання та індивідуальні зустрічі з учителем.
Загальношкільні збори зазвичай відбуваються один-два рази на рік. На них присутні директор школи, завучі та всі викладачі. Обговорюють переважно успіхи (в олімпіадах, спортивних змаганнях та ін.) і нововведення в освітньому процесі.
Інколи відзначають дітей, які мають певні здобутки. Виділяють час на виступи та запитання батьків і вчителів-волонтерів.
Про індивідуальні зустрічі домовляються окремо. Зазвичай, зустрічаються раз на півроку — батьки ходять від вчителя до вчителя і спілкуються з кожним по 15-20 хвилин. Якщо є якісь серйозні проблеми, до таких зустрічей можуть залучити дитину.
Поширена форма спілкування через електронну пошту. У листах вчителі повідомляють про майбутні шкільні події та успіхи дитини.
Проблеми школи та її благоустрою з батьками не обговорюють — це скоріше питання відносин із владою. Також ні на які потреби не збирають гроші. На початку року приходить лист із прохання пожертвувати для школи, але це абсолютно добровільно. Зазвичай я даю $100, бо вважаю це нормальним і маю можливість.
Ізраїль
Дмитро, батько Юлії, учениці 6-го класу Shevah Mofet у Тель-Авіві
Усі зустрічі відбуваються індивідуально — два-три рази на рік. Додатково вони призначаються тільки якщо є проблеми з оцінками або поведінкою дитини. Загальношкільних зборів чи зборів класу не буває взагалі.
На зустрічі зазвичай ходять мами, тата зустрінеш нечасто. Тривають вони не більше двох годин: спілкування по 10-15 хвилин з кожним вчителем-предметником та класним керівником.
Обговорюють поведінку, оцінки, що треба «підтягнути». Можуть також обговорювати питання взаємин учня з однокласниками, або розказати, що дитина палить.
Загальні збори можуть влаштувати для дітей. Усі питання стосовно шкільної програми та іспитів обговорюють з ними.
Гроші збирають один раз — на початку навчального року. Це кошти на екскурсії, заходи та різні організаційні моменти.
Іспанія
Олександр, батько Ксенії, учениці 3-го класу Escola Pública Vora Mar у Салоу
В Іспанії на зборах завжди багато батьків — до дітей тут ставляться дуже відповідально. Зазвичай мама і тато приходять разом, навіть якщо розлучені. Наприклад, у нашому класі 24 дитини і на збори приходять понад 40 осіб.
Зустрічі тривають не більше 30-40 хвилин і завжди проводяться в будній день, одразу після шкільних занять. Розповідають про активність дітей, їх навчання та різноманітні можливості — додаткові заняття, курси, майстерні, спортивні секції.
Оскільки Іспанія, зокрема Каталонія, де ми живемо, — край фестивалів та карнавалів, обговорюють підготовку до майбутніх свят: костюми, конкурси та різні розваги для дітей.
Загалом атмосфера на зборах дуже неформальна. Якщо я не прийду, ніхто не дорікатиме. Немає жодного тиску з боку шкільної адміністрації. При школі існує клуб для батьків, які прагнуть брати активну участь у житті школи. Ми туди платимо незначний вступний внесок, натомість діти отримують знижки на обіди.
Успіхи, поведінку окремих дітей ніколи не обговорюють — для цього є індивідуальні зустрічі з учителями. Їх призначають самі викладачі. Обирають певний день і спілкуються 15-20 хвилин, переважно в обід.
Німеччина
Марія, мати Лєни, яка нещодавно закінчила гімназію Johannes-Kepler-Gymnasium у Вайль-дер-Штадті
Збори відбуваються кілька разів на рік. У будній день з 20:00 до 23:00 збирають батьків з усіх класів. Іноді присутні діти, точніше, представники дитячого шкільного комітету, які прагнуть захистити права дітей від «злих» учителів та батьків.
Обговорюють усе: позакласні екскурсії, організацію шкільних сніданків, шкільну програму, підручники і т.д.
У жодному разі не говорять персонально про когось з дітей. Якщо в цьому є потреба, вчитель викликає батьків окремо, або вони самі виступають ініціаторами зустрічі.
Для випускників проводять додаткові збори з приводу іспитів: розповідають, як відбуватимуться екзамени та підраховуватимуться бали. Відвідування не обов’язкове, але присутніх відмічають.
Батьки в Німеччині ініціативні. Часто висловлюють претензії до вчителів, а ще виступають ініціаторами різних подій, свят, подорожей.
Самі займаються всіма організаційними питаннями. Після зборів батьки зазвичай ідуть у кав’ярню, оскільки прийнято підтримувати стосунки між родинами.
Адміністрація чи вчителі ніколи не піднімають питання ремонту школи або зовнішнього вигляду учнів. Шкільної форми тут взагалі не існує.
Нідерланди
Лариса, мати двох хлопчиків, учнів 7-го і 9-го класів Trinitas Gymnasium у Альмере
У початкові школі, де вчаться діти віком від 4 до 12 років, взагалі немає групових зборів. Якщо у вчителів є запитання до батьків, їх викликають до школи. Якщо у батьків — вони просять про зустріч.
У середній школі збори проводять тільки один раз на початку навчального року. Це суто інформаційна зустріч: про майбутні події, нові предмети, екскурсії та інше. На зборах присутні батьки і класний керівник. Заохочується присутність дітей, адже ніяких особливих секретів там не обговорюють.
Після першої або другої чверті батькам призначають індивідуальні зустрічі. Це короткі розмови по 10 хвилин з трьома-чотирма вчителями. Часто на них присутні діти — вони мають знати, що про них говорять, та розуміти, чому в них такі оцінки.
У 10-11-му класах адміністрація робить великі збори для батьків усіх майбутніх випускників. Тривають вони недовго, про все говорять доволі стисло. Потім розходяться по класах, де класні керівники вже пояснюють детальніше.
На зборах переважно присутні порівну тати й мами, більшість приходять парами. І серед викладачів, до речі, також багато чоловіків.
Ніхто ні за ким не бігає. Якщо у вашої дитини самі двійки — це нікого не хвилює. За це несете відповідальність тільки ви і ваша дитина. Якщо наприкінці року в неї погані оцінки, вам надсилають лист про те, що її залишають на наступний рік, або взагалі виключають зі школи. Але ніхто попереджати про це не буде